Obchody Dnia Dziecka w przedszkolu. Przedstawiam sposób połączenia wesołych zabaw i innych atrakcji w plenerze we współpracy ze szkołą podstawową i rodzicami.
SCENARIUSZ SPOTKANIA INTEGRACYJNEGO PLENEROWEGO, KTÓRE ODBYŁO SIĘ W DNIU 1.06.2005 ROKU. TEMAT : WYCIECZKA POCIĄGIEM DO DĘBOWCA „POD GRZYBKAMI” CELE : - Poznanie sposobów jazdy na koniu; - Integrowanie się rodziców, dzieci, uczniów klasy I Szkoły Podstawowej, harcerzy, nauczycieli ze szkoły i przedszkola; - Stworzenie możliwości poznania własnego dziecka na tle grupy rówieśników w różnych sytuacjach; - Umożliwienie poznania nauczycieli szkoły podstawowej, do której po wakacjach trafią przedszkolacy; - Poznanie zasad funkcjonujących w drużynach zuchów i harcerzy; - Dostarczenie miłych wrażeń, możliwości wspólnej zabawy dzieci, rodziców, harcerzy i nauczycieli na łonie natury, zrelaksowanie się; - Wzajemne, bliższe poznanie się; DZIAŁANIA PODJĘTE PRZED WYCIECZKĄ : - wybranie miejsca odpowiadającego zrealizowaniu zaplanowanych celów; - prowadzenie rozmów z rodzicami, harcerzami, nauczycielami szkoły podstawowej na temat terminu wycieczki, ustalenia czasu trwania, odpłatności, przygotowania poczęstunku; - wyrażenie zgody – podpis rodziców na liście; - zamówienie biletów PKP; zarezerwowanie terminu wycieczki, ustalenie z właścicielami stadniny koni formy i przebiegu spotkania; - wypełnienie karty wycieczki; - przygotowanie przyborów do zaplanowanych zabaw i działań (koce, piłki, latawce, skakanki, liny, balony, mazaki, magnetofon itp.); apteczki i plakietek identyfikacyjnych; - przekazanie uczestnikom wycieczki ustaleń dotyczących stroju, miejsca i czasu zbiórki, innych spraw związanych z wyjazdem; PRZEBIEG : 1. Zbiórka w przedszkolu rodziców i dzieci, wspólna droga na dworzec PKP. 2. Spotkanie na dworcu z harcerzami, uczniami klasy I i nauczycielami szkoły podstawowej, rozdanie plakietek samoprzylepnych wszystkim uczestnikom wycieczki z napisanymi imionami, bądź funkcją np. pani klasy I, druhna Justyna, pani Mariola czy mama Jasia itp.; 3. Zajęcie miejsc w pociągu, podróż, poznanie dla niektórych nowego sposobu podróżowania; 4. Stacja Dębowiec – koniec podróży pociągiem, wspólny marsz do miejsca „Pod grzybkami”; 5. Spotkanie z opiekunami stadniny koni, słuchanie ciekawostek o koniach, poznanie ich wyglądu oraz sposobu obchodzenia się z nimi, zwrócenie uwagi na zachowanie bezpieczeństwa w trakcie jazdy konnej; 6. Wspólne przejażdżki bryczką po lesie – rodzice, dzieci, harcerze, uczniowie klasy I oraz nauczyciele; 7. Słodki poczęstunek – wzajemne poznawanie się, rozmowy, dzielenie się wrażeniami itp.; 8. Zabawy integracyjne – prowadzone przez harcerzy i panie z przedszkola oraz szkoły; aktywne uczestnictwo wszystkich obecnych; - „Paluszki” - „Podajmy sobie rączki” - „Kaczuszka” - „Pingwinki 9. Konkurs „Przeciąganie liny” – rywalizacja przedszkolacy kontra uczniowie, harcerze kontra rodzice, wygrywa najlepsza drużyna, której w nagrodę wszyscy śpiewają piosenkę „Stokrotka”; 10. Wielkie, wspólne ognisko – rodzice, nauczyciele i harcerze zapewniają dzieciom bezpieczne upieczenie kiełbasek, wspólny posiłek, rozmowy, odpoczynek na „łonie natury”; 11. Pląsy i zabawy – wspólna zabawa wszystkich uczestników wycieczki; - „Nie chcę Cię znać” - „Baba z wozu” - „Bal u Kopciuszka” 12. Zabawa „Leśne podchody” – stworzenie 4 grup złożonych z przedszkolaków, pierwszaków, harcerzy, rodziców i nauczycieli, - 2 grupy „uciekają pozostawiając ślady”, a 2 szukają odczytując te ślady , wygrywa najszybsza drużyna, której pozostali w nagrodę śpiewają piosenkę „Hej, sokoły”. 13. Podziękowanie pracownikom stadniny koni za cierpliwość i gościnę. 14. „Kto szybciej nadmucha balon” – wspólne dmuchanie balonów, brawa dla zwycięzcy, napisanie na balonach „uroczystość – czerwiec 2005”, wręczenie wszystkim jako pamiątki wspólnego spotkania; 15. Droga ze śpiewem na stację PKP – wspólne śpiewanie piosenek znanych dzieciom i rodzicom, a intonowane przez harcerzy; 16. Podróż powrotna – jazda pociągiem, pełna wrażeń i wspólnych dyskusji. Opracowała: Mariola Wilczyńska |